Powered by Blogger.

Peynir ve Vegemite'lı Sarma Çörekler



Bu aralar hep yemek tariflerinden gidiyor yazılar. Demekki bir tek yemek yapmaya vakit kalıyor koşturmacalardan. Hayır hayır bu büyük bir haksızlık! Yemek yapmak için her zaman vaktim var, uyumam ama pişiririm. Yemek yerken sürekli bir başka öğün hayal eden, imam bayıldı yerden, aklına patlıcan kızartmasını düşünüp ekmeğini kızartmanın sosuna bandırmayı hayal ederken ağzından sular akıtan bir insandan başka ne beklenebilirki!


Geçen akşam yine pratik kahvaltılar arayışındayken, gözüm buzluktaki milföy hamuruna ilişti. Melbourne'de yaşadığım zamanlarda sabahları ofise giderken tren istasyonunun hemen çıkışındaki fırından aldığım peynir ve vegemite'lı sarma çörekler (cheese and vegemite scroll) geldi aklıma. Hamur biraz farklı olurdu tabi ama gecenin bir körü hamur yoğurmakla mı uğraşacaktım. Ayrıca milföy neye yakışmazdıki!




Şimdi önceliklen az bişe Vegemite hakkında. Canlar Vegemite'ı ya çok seversiniz, ya nefret edersiniz, ortası yoktur. Ben farkettiğiniz gibi çok sevenlerdenim. Vegemite İngiltere'li Marmite'ın kuzeni oluyor. Zaten Avustralya'daki herkes İngiltere'li birinin kuzeni oluyor. Neyse işte, Google'a sorsanız, Vegemite'ın tadı soya sosu gibi der. Evet tuzlu bir tadı var çünkü. Ama adi Google daha da ileri gidip "Vegemite tastes like sadness" diyor, üzüntü gibiymiş tadı. Ne alakası var canım! İnsanlar üzüntülerini Vegemite'la zira birleştirmemeli. Zira nasıl yeneceğini bilmezseniz evet tadı kötü gelir. Genel olarak kahvaltıda kızarmış ekmeğimizin üzerine sürerek tüketiriz. Ama incecik bir tabaka. Öyle renginden dolayı Nutella gibi 10 kat sürerseniz yiyemezsiniz.

Sevgili Vegemite'ımızın maya özlerinden üretilir. 5 gramında 0.55 mg B1 (günlük ihtiyacın %50sı), 0.43 mg B2 (günlük ihtiyacın %25'i), 2.5 mg B3 (günlük ihtiyacın %25'i), ve 100µg B9 (günlük ihtiyacın %50si) vardır. Çılgın bir B vitamini deposu anlayacağınız. O halde neden Sevgili Bıdıkovski'mde yemesindiki!

Evet tarif kısmına geldim sonunda bu arada :)

Malzemeler:

4 adet milfoy hamuru
4 çay kaşığı Vegemite
4 yemek kaşığı rendelenmiş kaşar peyniri

Yapılışı:

Milföy hamurumuzun üzerine 1 çay kaşığı kadar vegemite sürün. Böylece ince bir tabaka oluşturuyorsunuz.

Üzerine 1 yemek kaşığı kadar kaşar peynirini serpiştirin.


Hamurumuzu rulo yapıp, 4 dilim olacak şekilde kesip, dilerseniz önceden yağladığınız, dilerseniz pişirme kağıdı serdiğiniz tepsinize dizin.


180C 'de üzeri hafif kızarana kadar pişirin.

Afiyet ve sağlıkla!




2 comments

  1. Açım hep açım... çok güzel bunlar benzerini benim o acuka ile deneyebilirim. Bence denerim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bence kesin denemelisin kesin! Piece of Cake'te görmeliyiz sonrada :D

      Delete