Powered by Blogger.

Karabuğday





Bir süredir bir sağlıklı yaşam adaptasyonundayım. Bıdıkovski'ye gösterdiğimiz özeni kendi hayatlarımıza da göstermek çabası ile önce yemek alışkanlıklarımızı değiştirmekle başladık. Bu sürekçte bir sürü sağlıklı yeni tarifler, yeni alternatif atom yiyecekler çıktı karşımıza. Yavaş yavaş bunları paylaşacağım sizinle.

Karabuğday, diğer adıyla greçka. Bir dönem yüzüne bakılmayan greçka günümüz de altın kadar kıymetli. Minik bir bitki karabuğday. Kurak ve serin iklimlerde rahatça yetişebiliyor. Bünyesinde çokça B vitamini, magnezyum ve lif barındıryor. 100 gramında yaklaşık 13 gram protein, 10 gram lif, 450 miligram potasyum, 18 miligram kadar da kalsiyum var. Gluten içermediği için çölyak hastaları ve glutensiz beslenenler şahane bir şey. Öyle baskın rahatsız edici bir tadı yok, bulgura benziyor. Böylece herşeyin içine bi miktar katmamız da kolay oluyor.

  • Gluten yok
  • İçinde çokça potasyum var, yüksek tansiyonu düşürür. 
  • Kolestrolü de düşürür. Kalp damar dostudur.
  • İçeriğinde yüksek miktarda magnezyum barındırır, böylece kan şekerini dengeler. 
  • Lifli yapısı sindirim sisteminin dostudur.
  • İçinde çok protein vardır.
  • Karaciğer yağlanmasını önler.


Marketlerin bir çoğunda, özellikle Migros gibi büyük marketlerde rahatlıkla bulabilirsiniz.

Karabuğday bir çok farklı yemekte kullanılabiliyor. Neredeyse bulgur kullandığınız her yerde kullanabilirsiniz. Ben bulgur pilavini bulgur ve karabuğday ile yapıyorum. Salatalara katıyorum. Çorbalara katıyorum. Bıdıkovski'min bir çok yiyeceğine katıyorum. Karabuğday ununu tam buğday ile karıştırıp kullanıyorum. Tarifleri yakında paylaşacağım.


Sağlıkla kalın...



No comments