Powered by Blogger.

Keyifli Bişeyler!

   Peki tamam keyifli bişeylerden bahsedeceğim! Sevgili Mervik sürekli dırdır etmememi söyledi. 2015 hayatımıza pozitif düşünceyi daimi bir şekilde kattığımız sene olarak kalmalıymış aklımızda. Hatta şöle dedi:

    - Allah bizlere değiştirebildiklerimizi değiştirme gücü, değiştiremediklerimizi kabullenme sabrı versin.

Evet, bende keyifli bir şeyler yaptım (aslında sürekli yapıyorum ama size çaktırmıyorum). Ekmek yaptım! Hem de ne! İlk somun ekmeğim!

Bir süredir ekşi maya araştırmaları içerisindeydim fakat mayamı doğru düzgün beslemeyi beceremedim. İlk ekşi mayam bozuldu. Üzerinde pembe yaşam formları belirdi. İkinci ekşi mayam da hiç köpürmedi. Belki de çok aceleci davrandım, yeterince zaman vermedim mayaya. Halbuki köpürseydi onunla çok uzun yıllarımız, çok güzel anılarımız olabilirdi... Ah ekşi maya!

Diye karamsarlığa düşmüşken, sevgili ablam Sade Pazar'da ekşi maya sattıklarını söyledi. (Hatta kefir tanecikleri!) Tam da giderayak ne güzel bir iyilik yapmıştı bana ve Bıdıkovski'ye. Ablamı havaalanına bırakıp dönerken uğradık Sade Pazar'a. Çalışanları pek güler yüzlü olmasa da ürün kalitesine diyecek lafım yok. Uzun soluklu olacağını ümit ettiğimiz mis kokulu ekmek maceramız böylece başladı.

Beni helikopter anne olarak düşünmekte serbestsiniz. Aslında hiç alakası yok dostum! Aman ne isterseniz düşünün yahu! Sadece sevgili Bıdıkovski'm temiz ve güzel şeyler yesin, hayata yemek yemeyi severek başlasın ki minik bir gurme olsun istiyorum. Koftirik beyaz ekmek yiyeceğine, mis gibi ekmekler yesin, vitamin olsun, bal olsun ki daha tatlı ballı olsun. Böylece ben de sebeplenirim.

                


Yaklaşık 24 saat süren bir mayalama aşamasının sonunda, evimiz mis gibi kokmaya başladı. Fırından yeni çıkmış ekmek kokusunu kim sevmez ki! (Biliyor muydunuz, süpermarketlerin içine fırın yapmalarının ana nedeni ekmek kokusunun insanlar alışverişe teşvik etmesidir.)

Bu ilk sefer pek bir deneme amaçlı olduğundan yapım aşamasının resimlerini çekmedim. Bir sonrakilerde bol bol anlatırım.

Tüm bu ekmek serüveninin ek keyifli yanı neydi biliyor musunuz? Ben ekmeği dilimlemeye çalışırken uzanan minik el...

                          


2 comments